To(o) lean of not to(o) lean?
Is uw supply chain klaar voor de upswing? Hoe vind je de balans tussen lean (kostenreductie) enerzijds en flexibiliteit, wendbaarheid, risicobeheersing anderzijds?
Door de recessie staat Lean de laatste tijd nog meer dan voorheen in de belangstelling. Tijdens het symposium willen we de positieve kanten van lean belichten en ook de gevaren. Welke gevaren zijn er als een onderneming te lean is? Komt flexibiliteit ( of risico management of weerbaarheid) in gevaar door een te rigoureuze hantering van lean thinking? Hoe vind je de balans tussen kostenreductie en flexibiliteit?
Heeft u uw onderneming of uw supply chain aangepast aan de recessie door hem lean(er) te maken? Op grote schaal is de laatste maanden de productie capaciteit ingekrompen, zijn voorraden en vervoerskosten gereduceerd. Kortom kosten effectiviteit staat voorop.
Toyota is de bakermat van Lean. Een van de oorzaken van het succes van Toyota is hun voortdurende streven naar Lean production. Nu wordt ook Toyota zwaar geraakt door de recessie en is het bedrijf genoodzaakt snel de bakens te verzetten. Zijn ze daartoe in staat of is de onderneming te lean?
In de hopelijk niet al te verre toekomst gaan we de productie weer verhogen. Hoe snel kunt u dat doen? Lean betekent dat de SC een kunstje heel goed kan uitvoeren, maar hoe staat het met het aanpassingsvermogen?
Vragen waar we antwoorden op trachten te vinden:
Klik hier voor meer informatie over het programma.
Klik hier om direct naar het inschrijvingsforumulier te gaan.
Een groot compliment is na de vele bijeenkomsten/bedrijfsbezoeken dit jaar zeer op zijn plaats.
Ik heb nog nooit in een jaar aan zo veel interessante leerzame evenementen mogen meedoen.
Echt ‘SUPER’ (om het maar eens populair te zeggen).
Dat geldt ook voor de bedrijven waar we zijn geweest.
Ook voor hen een groot compliment voor de openheid en gastvrijheid.
Met WP Haton gisteren als schoolvoorbeeld.
Ook hier weer: Super !
Enig ‘nadeel’….dit smaakt naar meer….in 2017.
(en dan heb ik het niet over al dat lekkere brood van gisteren)
Zeer hartelijk bedankt voor een fantastisch jaar !
John Raaijmakers
Industrial Supply Chain Engineer
Thales Nederland